Wpisany przez Administrator
|
sobota, 21 stycznia 2017 22:33 |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
6.30 – 8.30
- Indywidualne rozmowy sprzyjające tworzeniu przyjaznej atmosfery.
- Spontaniczne (dowolne) zabawy indywidualne i w małych zespołach, służące realizacji pomysłów dzieci.
- Zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela.
- Praca indywidualna i w zespołach (kompensacyjno-wyrównawcza, z dzieckiem zdolnym).
- Poranne ćwiczenia i zabawy ruchowe.
8:30-9:00 Czynności porządkowe, organizacyjne, samoobsługowe, zabiegi higieniczne.
9:00-9:30 Śniadanie
9:30-9:45 Czynności porządkowe i higieniczne
9:45- 12.00
- Zajęcia dydaktyczne realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
- Pobyt na świeżym powietrzu (spacery, wycieczki, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zajęcia w ogródku badawczym). W razie niepogody zabawy ruchowe i dowolne w sali.
Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.
- Zabawy organizowane przez nauczyciela z całą grupą lun w małych zespołach.
- Czynności porządkowe, organizacyjne, samoobsługowe, zabiegi higieniczne.
12.00-12:20 obiad (I danie)
12.20-13.00
- Zabawy organizowane przez nauczyciela lub przy jego niewielkim udziale.
- Zabawy wspomagające indywidualny rozwój dziecka.
- Ćwiczenia utrwalające.
- Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe -przygotowanie do posiłku).
13.00-13:20 obiad (ZUPA)
13.20-14.45
14.00 PODWIECZOREK
- Leżakowanie, odpoczynek
- Zabawy o nieznacznej aktywności ruchowej- zabawy relaksacyjne, słuchanie bajek lub oglądanie na DVD, słuchanie muzyki relaksacyjnej, odgłosów przyrody.
- Zabawy dowolne wynikające z zainteresowań dzieci.
- Pobyt na świeżym powietrzu w różnych formach- w razie niepogody zabawy i ćwiczeni w sali lub zabawy dowolne.
- Zabawy dydaktyczne, tematyczne, ćwiczenia utrwalające- wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka.
14.45-15.00 Czynności porządkowe, organizacyjne, samoobsługowe, zabiegi higieniczne.
15.00-16.00 Rozchodzenie się. Zabawy organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci.
- Zabawy i gry stolikowe.
- Praca indywidualna i w małych zespołach wspierająca rozwój dziecka (stymulacyjno-kompensacyjna, praca z dzieckiem zdolnym).
- Kontakty indywidualne z dziećmi podczas rozchodzenia się.
|
Poprawiony ( niedziela, 22 stycznia 2017 13:10 )
|